Informācija par aktuālajiem semināriem un vebināriem.
Tiešsaistes seminārs. Personas datu apstrāde darba tiesiskajās attiecībās.
2021. gada 22. septembrī (plkst. 14:00 - 16:30) - tiešsaistes vebinārs!
Informāciju tehnoloģijas sniedz iespēju daudz ātrāk un vienkāršāk iegūt informāciju un apstrādāt dažādus datus. Arī darba vietās gan tiešā, gan netiešā veidā tiek apstrādāts liels apjoms ar personu datiem. Darba devējiem bieži vien rodas neskaidrības par tiesiskajos regulējumos noteiktajām prasībām un to piemērošanu, apstrādājot personu datus, kas var radīt strīdus situācijas un pat sodu piemērošanu uzņēmumam.
Iegūt aktuālu informāciju par prasībām, kas jāievēro, veicot personas datu apstrādi darba tiesiskajās attiecībās, un tiesiskā regulējuma piemērošanas niansēm ir iespējams tiešsaistes seminārā „Personas datu apstrāde darba tiesiskajās attiecībās”.
Tiešsaistes seminārs. Kā risināt darba strīdus, t.sk. ar mediācijas starpniecību. Mediācijas pamatnosacījumi un principi darba strīdos.
Ir situācijas, kad darba attiecībās rodas domstarpības un strīdi. Tos ir iespējams risināt ar Darba strīdu likuma starpniecību vai izmantojot mediācijas procesu. Mediācija ir brīvprātīgs process, kas tiek izmantots, lai atrisinātu konfliktsituāciju un abas iesaistītās puses varētu panākt uz savām interesēm vērstu rezultātu. Mediācijas vēlamais rezultāts ir panākt vienošanos, ar kuru puses atrisina savas domstarpības un ko pēc tam var noformēt kā atsevišķu rakstveida dokumentu. Mediācijas izmantošanai ir vairākas priekšrocības - process ir elastīgāks, tiek ietaupīti laika un finanšu resursi.
Uzzināt par Darba strīdus likuma piemērošanu strīdus situācijās, mediācijas procesu, tajā izmantotajām metodēm un nosacījumiem ir iespējams tiešsaistes seminārā: „Kā risināt darba strīdus, t.sk. ar mediācijas starpniecību. Mediācijas pamatnosacījumi un principi darba strīdos."
Tiešsaistes seminārs - diskusija. Darba devēja raksturīgākās kļūdas un trūkumi dokumentu noformēšanā un termiņu ievērošanā darba tiesiskajās attiecībās.
Uzņēmumos ikdienā tiek pārvaldīts liels apjoms ar dažāda veida dokumentiem, kas ir saistīti gan ar uzņēmuma pamatdarbību, gan ar personālsastāvu. Lai nodrošinātu efektīvu dokumentācijas pārvaldību, ir nepieciešams izstrādāt dokumentāciju atbilstoši likumdošanas un normatīvo aktu prasībām, kā arī ievērot noteiktos termiņus. Tomēr bieži tiek pieļautas kļūdas dokumentu izstrādē un termiņu aprēķināšanā, kas var novest pie strīdus situācijām, pat pie sūdzībām Valsts darba inspekcijā un tiesvedības procesu uzsākšanas.
Tiešsaistes seminārs. Obligātās veselības pārbaudes un ar pārbaužu veikšanu saistītās problēmsituācijas.
Tiešsaistes seminārs. Grāmatvežu atbildības apjoms. Ārpakalpojuma grāmatvedis, grāmatvedis – uzņēmuma darbinieks.
Tiešsaistes seminārs. Grozījumi Darba likumā saistībā ar nosūtīto darbinieku tiesību aizsardzību. Darba devēja izdevumi darbinieka attālināta darba izpildes gadījumā.
Tiešsaistes seminārs. Datu aizsardzības aspekti darba attiecībās.
Darba vietā tiek apstrādāti dažādi personu dati, gan veicot
kandidātu atlasi, gan dibinot darba tiesiskās attiecības, gan to
laikā, kā arī gadījumos, kad tās tiek izbeigtas. Veicot šo personas
datu apstrādi, ir jāievēro Vispārīgās datu aizsardzības regulas
prasības. Darba devējiem bieži vien rodas neskaidrības par šajā
regulā noteiktajām prasībām un to piemērošanu, tādējādi veicinot
kļūdu pieļaušanu vai problēmsituāciju rašanos.
Tiešsaistes seminārs. Darba aizsardzības prasības attālinātajai darba vietai. Prasību ievērošanas nosacījumi un nodrošināšana.
Pēdējo reizi šajā gadā! Tiešsaistes seminārs. Raksturīgākās kļūdas un trūkumi uzņēmuma DA sistēmā un tās darbības organizēšanā.
Tomēr izstrādājot Darba aizsardzības sistēmu, bieži tiek pieļautas kļūdas un nepilnības. Uzzināt par darba aizsardzības sistēmas izstrādes un organizēšanas principiem ir iespējams tiešsaistes seminārā: „Raksturīgākās kļūdas un trūkumi uzņēmuma DA sistēmā un tās darbības organizēšanā".
Tiešsaistes seminārs. Darba kārtības noteikumi, to struktūra un pamatnosacījumi. Darba devēja tiesības piemērot disciplinārsodu.
2021. gada 11. februārī (plkst. 10:00 -13.30) - tiešsaistes
seminārs!
Skaidri definētiem darba kārtības noteikumiem ir būtiska nozīme
dažādu prasību un uzvedības noteikumu piemērošanā darba vietā.
Tajos tiek iekļauti tādi nozīmīgi darba organizācijas aspekti kā
darba laika uzskaite, darba samaksas izmaksas kārtība, darbinieku
uzvedības noteikumi un citas nianses. Ir svarīgi pārzināt darba
kārtības noteikumu struktūru un pamatnosacījumus, lai izvairītos no
neskaidrībām un iespējamiem strīdiem par darbinieka un darba devēja
tiesībām un pienākumiem noteiktos jautājumos.
Iegūt vērtīgu informāciju par darba kārtības noteikumu izveides pamatnosacījumiem, struktūru un to piemērošanu strīdus situāciju risināšanā, ir iespēja tiešsaistes seminārā „Darba kārtības noteikumi, to struktūra un pamatnosacījumi. Darba devēja tiesības piemērot disciplinārsodu”.
Tiešsaistes seminārs. Raksturīgākās kļūdas un trūkumi uzņēmuma darba aizsardzības sistēmā un tās darbības organizēšanā.
Tiešsaistes seminārs. Attālinātais darba izpildes veids, tā izpildes organizēšana un nodrošināšana. Attālinātais darbs ārkārtas apstākļos. Darba devēja pienākumi un tiesības nodarbinot darbinieku attālināti.
Tiešsaistes seminārs. Uzteikums, uzteikuma veids un tiesiskais pamatojums.
Tiešsaistes seminārs. Raksturīgākās kļūdas un trūkumi uzņēmuma Darba aizsardzības sistēmā un tās darbības organizēšanā
Tiešsaistes seminārs. Uzteikums, uzteikuma veids un forma ārkārtas apstākļos. Darbinieku skaita samazināšanas galvenās vadlīnijas.
Pēdējo reizi šajā gadā! Tiešsaistes seminārs. Darba aizsardzības likuma grozījumi un to piemērošana praksē. Attālinātais darbs.
Daudzos uzņēmumos ārkārtas situācijas laikā darbinieki savus darba pienākumus veic attālināti un, mainoties nodarbinātības formām, tiek noteiktas jaunas darba aizsardzības prasības un to piemērošana darba formām. Darba aizsardzības likuma grozījumi paredz izmaiņas attiecībā uz pašnodarbināto un attālinātajā darbā nodarbināto drošību un veselības aizsardzību.
Darba devējam ir būtiski pārzināt darba tiesisko attiecību un darba aizsardzības nianses, lai spētu plānot un uzraudzīt uzdevumus, mērķus citādāk nekā tad, ja darbs tiek veikts uz vietas birojā, kā arī spētu veidot un nodrošināt drošu darba vidi.
Tiešsaistes seminārs. Grāmatvežu atbildība: ārpakalpojuma grāmatvedis; grāmatvedis – uzņēmuma darbinieks.
Seminārs. Darba devēja tiesības un darbinieka atbildība darba aizsardzības jomā (VDI kompetences jautājumi).
Darba vietā tiek pavadītas daudzas stundas, kas var atstāt
ietekmi uz darbinieku fizisko un mentālo veselību. Pēc Darba
aizsardzības likuma darba devējam ir pienākums nodrošināt veselībai
un drošībai nekaitīgus darba apstākļus, bet var rasties jautājumi,
ko drīkst pieprasīt no darbinieka darba aizsardzības jomā un kā
panākt to, lai darbinieks ievēro noteiktās aizsardzības
prasības.
- kāpēc darbinieka obligātā veselības pārbaude ir darba devēja interesēs, kā arī apskatīsim jautājums par administratīvo atbildību darba aizsardzības jomā un piemērojamām sankcijām pārkāpumu gadījumos;
- kādas ir darba devēja tiesības un pienākumi, nodrošinot darbiniekiem drošu darba vidi, darbinieka atbildību un darbinieka tiesību ierobežojumus, ja darbinieks nepakļaujas darba devēja prasībām, ievērot darba aizsardzības nosacījumus;
- kādai būtu jābūt darba devēja rīcībai gadījumos, ja noticis nelaimes gadījums ar darbinieku darba vietā, tā izmeklēšanu un reģistrēšanu;
- kāds ir Valsts darba inspekcijas kompetences apjomu nelaimes gadījumu izmeklēšanā un reģistrēšanā, gadījumos ja ar darbinieku noticis nelaimes gadījums ar smagām vai letālām sekām.
- kādas ir darba devēja tiesības un pienākumi nelaimes gadījumu izmeklēšanā un obligāto veselības pārbaužu nodrošināšanā; administratīvo atbildību, soda sankcijas.
Tiešsaistes seminārs. Raksturīgākās kļūdas un trūkumi uzņēmuma DA sistēmā un tās darbības organizēšanā.
2020. gada 11. novembrī (plkst. 10:00 – 12:30)
Veicot saimniecisko darbību, darba devējam ir jāspēj nodrošināt veselībai un drošībai nekaitīgus darba apstākļus. Lai to paveiktu, ir nepieciešams izveidot darba aizsardzības sistēmu, kas balstās uz Darba aizsardzības likumā noteiktajām prasībām. Tas ļauj nodrošināt darba aizsardzības vispārīgo principu ievērošanu, darba vides iekšējo uzraudzību, kā arī izveidot darba aizsardzības organizatorisko struktūru. Precīzi izstrādāta darba aizsardzības sistēma var samazināt iespējamo nelaimes gadījumu un arodslimību riskus.
Nereti var gadīties, ka, izstrādājot Darba aizsardzības sistēmu, tiek pieļautas kļūdas un nepilnības. Uzzināt par darba aizsardzības sistēmas izstrādes un organizēšanas principiem ir iespējams tiešsaistes seminārā: „Raksturīgākās kļūdas un trūkumi uzņēmuma DA sistēmā un tās darbības organizēšanā".